Příklady z naší praxe

Klient prodává komplex budov s nádvořím. Jedna budova je funkční a po rekonstrukci a další jsou ve stavu před rekonstrukcí.

Po zhodnocení stavu nemovitostí, analýzy okolních budov a relevantního územního plánu jsme navrhnuli klientovi projekt s rekonstrukcí a s přístavbou dalšího patra, díky kterému dojde k výraznému zhodnocení nemovitostí a tím i k zvýšení atraktivnosti prodeje objektů. Pro klienta jsme zajistili profesionální architektonickou studii a vizualizaci projektu, provedli finanční analýzu a doporučili vhodné partnery k realizaci záměru.

Inzerce nemovitostí je kromě popisu a kalkulace výnosu podpořena krásnými vizualizacemi projektu, namísto fotografií nevzhledných budov před rekonstrukcí, neboť jak jsme už zmínili dříve, lidé kupují vize, tedy krásu a funkčnost, která jim přinese do života radost a pohodlí spojené s luxusem.


Architektonická studie areálu v Horoměřicích

Tento projekt jsme úspěšně nabídnuli našim klientům a s investorem, se kterým jsme se dohodli na koupi projektu budeme spolupracovat i na realizaci výstavby a prodeji samotných bytových jednotek.

Ještě větším projektem v hodnotě stovek miliónů EUR , kterým se nyní zabýváme a na kterém spolupracuje s městem Rijeka v Chorvatsku, je revitalizace velké mariny (jachtařský přístav) v centru města na luxusní jachty a rezidenční a komerční výstavbu na 120 000m2 pozemku vedle mariny.

Nicméně pro nás není žádná zakázka malá a žádné přání zákazníka nedůležité a ochotně se ujímáme i například prodejů malých bytů. V souladu s myšlenkou, že nabízíme vize a zhmotňujeme sny připravujeme u nevzhledných nemovitostí kvalitní tzv.„home staging“, tedy přípravu nemovitosti k prodeji nebo pronájmu a její profesionální prezentaci na realitním trhu.


Bohužel se tak často připravují o peníze, které by mohli z prodeje získat prostřednictvím zkušené realitní agentury.

Dalším velkým problémem je ohromné množství realitních agentů, kteří okamžitě začnou prodávajícího obtěžovat a pod různými záminkami se snažit získat možnost nemovitost prodávat.

Často pak dochází k situaci, že majitelé neodolají zástupcům více agentur a stejnou nemovitost začne současně prodávat několik makléřů, což vede k dalším zbytečným škodám...

Několik rad na závěr:

  • Najděte si kvalitní realitní agenturu.
  • Nechte si zpracovat srovnávací tržní analýzu a studii, jak nemovitost nejlépe prodat. Pokud s nabídkou budete spokojeni, podepište časově omezenou exklusivní smlouvu ( 6 měsíců až jeden rok ).
  • Pokud máte pocit, že když bude nemovitost současně prodávat víc realitních agentur, je větší šance na prodej, mýlíte se. Trh je jen jeden a na nejlepších realitních portálech inzerují všechny kvalitní realitní agentury. Pokud tedy vaši nemovitost bude nabízet současně víc agentur, povede to ke snížení důvěryhodnosti nabídky v očích zájemců, kdy si budou myslet, že se zoufale snažíte všemi možnými prostředky nemovitost prodat a nabídnou nižší cenu, nebo dokonce o nemovitost nebudou mít zájem.
  • Více je někdy méně.
  • Jediným důvodem proč se lidé snaží prodat nemovitost sami je snaha ušetřit na provizi pro agenturu, bohužel velice často úspora provize se rovná ztrátě možného zisku z prodeje.


areál v Horoměřicích v aktuálním stavu

Kvalitní realitní agentura už tedy nemůže být jen pasivním prodejcem nemovitostí, ale marketingovým specialistou, architektem, stavebníkem, statikem, koordinátorem a zkušeným obchodníkem.

Realitní agentury se v některých případech samy stanou developery, kteří hledají na trhu vhodný pozemek, na který v kooperaci s architekty vytvoří vizi projektu, který nakonec prostřednictvím partnerské stavební společnosti zhmotní a úspěšně prodá.
Jedná se o výstavbu několika bytů až po výstavbu ohromných developerských projektů. Naše společnost například vytvořila projekt na apartmánový dům na pozemku u Štrbského plesa ve Vysokých Tatrách. Jedná se o celý komplex činností od vyjednání podmínek na koupi pozemku, tvorby projektu, zajišťování stavebního povolení atd.



Jako příklad můžeme uvést naši práci s prací s osvětlením, kdy i u tmavých bytů jsme schopni docílit pocitu luxusu a dostatku světla pomocí napínaných fólií Barrisol Home, které rychle a efektně skryjí nedostatky stropů, nebo stěn a dokážou imitovat různé materiály, nebo krásně rozzářit místnost imitací denního světla.

Tato časově a technologicky nenáročná úprava zásadně ovlivní pocit kupujícího, který je pak ochotný za nemovitost zaplatit výrazně vyšší cenu.

Česká republika specifická tím, že na rozdíl od západních států tu spousta lidí má pocit, že spolupráce s realitní agenturou je zbytečná a sami si nemovitosti prodávají prostřednictvím internetových portálů, které tuto možnost nabízí.


  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • Neprodávejte si nemovitost sami.
  • Obvykle lidé, kteří nemovitost nabízejí sami, nemají dostatečné právní povědomí ani ochranu a je větší šance, že přijdou o peníze, nebo dokonce o celou nemovitost. Navíc mívají horší propagační materiály  (dobré agentury mají obvykle k dispozici profesionální fotografy a kameramany ), neumí udělat kvalitní home staging , nebo architektonickou vizualizaci a neinzerují na nejlepších realitních serverech.
  • Velkým problémem je také tlak od množství nepoctivých makléřů, kteří se často se vydávají se za klienty a snaží se tak nemovitost získat k prodeji. Nepomůže ani, že prodávající výslovně uvede, že si nepřeje, aby ho kontaktovala realitní agentura.

Konkrétní příklady z naší praxe